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Narratives of belonging. Pupils’ discourses from Tatar and non-Tatar gymnásias in Kazan

Aurora Alvarez Veinguer

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Abstract


Abstract

The principal aim of this work is to illustrate how different institutions, more specifically in this case, educational institutions, can produce relatively concrete and unidirectional discourses that pupils incorporate and can reproduce and transmit. These discourses offer a ‘framework’ which configures and consolidates their narratives of belonging. In this research there were two different discourses reproduced by pupils: one associated with Tatar gymnásias’ pupils, and another, quite different discourse, among non-Tatar gymnásias’ pupils. They are two clearly defined discourses derived from the institutional context.

Keywords: Migration, school, adolescence, identity, belonging.

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Zusammenfassung

Das Ziel des Beitrags ist es aufzuzeigen, wie Schüler die vergleichsweise konkreten und unidirektionalen Diskurse pädagogischer Institutionen verinnerlichen, reproduzieren und weiter tragen. Diese Diskurse bieten einen Rahmen, der die Vorstellungen der Schüler von Zugehörigkeit konfiguriert und verfestigt. In der vorliegenden Untersuchung zeigen sich zwei Diskurse, die einerseits durch die befragten SchülerInnen tatarischer und andererseits nicht-tatarischer Herkunft reproduziert werden. Es wird argumentiert, dass es sich hierbei um Diskurse handelt, die dem institutionelle Kontext entstammen.

Schlagwörter: Migration, Schule, Jugend, Identität, Zugehörigkeit


Literaturhinweise