Page Header Logo

  • Home
  • About
  • Login
  • Register
  • Search
  • Current
  • Archives
  • Online Shop
  • FAQ
  • Budrich Journals
Journals / Yearbooks:

▸ Education

  • Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung
  • Diskurs Kindheits- und Jugendforschung / Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research
  • Erziehungswissenschaft
  • HiBiFo – Haushalt in Bildung & Forschung
  • IJREE – International Journal for Research on Extended Education (EN)
  • Jahrbuch erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung
  • Pädagogische Korrespondenz
  • ZeHf – Zeitschrift für empirische Hochschulforschung
  • Zeitschrift für erziehungswissenschaftliche Migrationsforschung (ZeM)
  • ZISU – Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung

▸ Gender Studies

  • Femina Politica – Zeitschrift für feministische Politikwissenschaft
  • FZG – Freiburger Zeitschrift für GeschlechterStudien
  • GENDER – Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft
  • INSEP – Journal of the International Network for Sexual Ethics & Politics (EN)
  • Jahrbuch erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung
  • Spirale der Zeit
  • ZDfm – Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management

▸ Sociology

  • 360° – Das studentische Journal für Politik und Gesellschaft
  • BIOS – Zeitschrift für Biographieforschung, Oral History und Lebensverlaufsanalysen
  • DNGPS Working Paper
  • FuG – Zeitschrift für Fußball und Gesellschaft
  • GENDER – Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft
  • IJAR – International Journal of Action Research (EN)
  • Industrielle Beziehungen. Zeitschrift für Arbeit, Organisation und Management
  • PCS – Politics, Culture and Socialization (EN)
  • PERIPHERIE – Politik • Ökonomie • Kultur
  • Soziologiemagazin
  • ZDfm – Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management
  • ZeHf – Zeitschrift für empirische Hochschulforschung
  • Zeitschrift für erziehungswissenschaftliche Migrationsforschung (ZeM)
  • ZRex – Zeitschrift für Rechtsextremismusforschung

▸ Methodological Research

  • BIOS – Zeitschrift für Biographieforschung, Oral History und Lebensverlaufsanalysen
  • ZQF – Zeitschrift für Qualitative Forschung

▸ Political Science

  • 360° – Das studentische Journal für Politik und Gesellschaft
  • dms – der moderne staat – Zeitschrift für Public Policy, Recht und Management
  • DNGPS Working Paper
  • Femina Politica – Zeitschrift für feministische Politikwissenschaft
  • FuG – Zeitschrift für Fußball und Gesellschaft
  • Industrielle Beziehungen. Zeitschrift für Arbeit, Organisation und Management
  • Jahrbuch Terrorismus
  • PCS – Politics, Culture and Socialization (EN)
  • PERIPHERIE – Politik • Ökonomie • Kultur
  • ZPTh – Zeitschrift für Politische Theorie
  • ZRex – Zeitschrift für Rechtsextremismusforschung

▸ Civic Education

  • GWP – Gesellschaft. Wirtschaft. Politik
  • PCS – Politics, Culture and Socialization (EN)
  • Politisches Lernen

▸ Key Competences

  • Exposé – Zeitschrift für wissenschaftliches Schreiben und Publizieren

▸ Social Work

  • Seniorenreport
  • Zeitschrift für erziehungswissenschaftliche Migrationsforschung (ZeM)

▸ Yearbooks

  • Jahrbuch erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung
  • Jahrbuch historie
  • Jahrbuch StadtRegion
  • Jahrbuch Terrorismus

▸ Service

  • Ansprechpartner
  • FAQ
  • Impressum
  • Infoflyer
  • Kontakt
  • Mediadaten
  • Newsletter
Sprache auswählen / Select Language
User
Journal Content

Browse
  • By Issue
  • By Author
  • By Title
  • Other Journals
Home > Archives > Vol. 10, No. 1-2022: Free Contributions

Vol. 10, No. 1-2022: Free Contributions

Open Access Open Access  Restricted Access Subscription or Fee Access

Order print issue or PDF file in our online shop | Extracts

Table of Contents

Content PDF Open Access
Preface PDF Open Access
Sang Hoon Bae

General Contributions

Digital Learning Activities at School-age Educare when Policy Reforms Calls for Educational Change PDF Restricted Access
Linnéa Stenliden, Helene Elvstrand, Lina Lago
Promoting Commitment: The Influence of School Culture and Work-Related Emotional Variables on the Affective Commitment of Teachers at German All-Day Schools PDF Restricted Access
Karsten Wutschka, Karin Lossen
Examining the Dynamic Interplay of Motivation and Friendships within a Collegiate Extracurricular Activity in the U.S.: The Case of Marching Band PDF Restricted Access
Andrea Vest Ettekal, Brittany Thompson, Olga Kornienko
Pattern of Out-of-Class Activities of Korean University Students: Latent Profile Analysis PDF Restricted Access
Sang Hoon Bae, Soo Jeong Hwang, Bo Kyoung Byun

Development

Educational Success and Social Participation of Socially and Educationally Disadvantaged Students with Migration Background in Extended Education PDF Restricted Access
Haiqin Ning, Jule Schmidt, Nanine Lilla, Marianne Schüpbach

Authors

Author Information PDF Open Access

© Verlag Barbara Budrich – Legal information | Data Protection