Page Header Logo

  • Home
  • About
  • Login
  • Register
  • Search
  • Current
  • Archives
  • Online Shop
  • FAQ
  • Budrich Journals
Journals / Yearbooks:

▸ Education

  • Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung
  • Diskurs Kindheits- und Jugendforschung / Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research
  • Erziehungswissenschaft
  • HiBiFo – Haushalt in Bildung & Forschung
  • IJREE – International Journal for Research on Extended Education (EN)
  • Jahrbuch erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung
  • Pädagogische Korrespondenz
  • ZeHf – Zeitschrift für empirische Hochschulforschung
  • Zeitschrift für erziehungswissenschaftliche Migrationsforschung (ZeM)
  • ZISU – Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung

▸ Gender Studies

  • Femina Politica – Zeitschrift für feministische Politikwissenschaft
  • FZG – Freiburger Zeitschrift für GeschlechterStudien
  • GENDER – Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft
  • INSEP – Journal of the International Network for Sexual Ethics & Politics (EN)
  • Jahrbuch erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung
  • Spirale der Zeit
  • ZDfm – Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management

▸ Sociology

  • 360° – Das studentische Journal für Politik und Gesellschaft
  • BIOS – Zeitschrift für Biographieforschung, Oral History und Lebensverlaufsanalysen
  • DNGPS Working Paper
  • FuG – Zeitschrift für Fußball und Gesellschaft
  • GENDER – Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft
  • IJAR – International Journal of Action Research (EN)
  • Industrielle Beziehungen. Zeitschrift für Arbeit, Organisation und Management
  • PCS – Politics, Culture and Socialization (EN)
  • PERIPHERIE – Politik • Ökonomie • Kultur
  • Soziologiemagazin
  • ZDfm – Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management
  • ZeHf – Zeitschrift für empirische Hochschulforschung
  • Zeitschrift für erziehungswissenschaftliche Migrationsforschung (ZeM)
  • ZRex – Zeitschrift für Rechtsextremismusforschung

▸ Methodological Research

  • BIOS – Zeitschrift für Biographieforschung, Oral History und Lebensverlaufsanalysen
  • ZQF – Zeitschrift für Qualitative Forschung

▸ Political Science

  • 360° – Das studentische Journal für Politik und Gesellschaft
  • dms – der moderne staat – Zeitschrift für Public Policy, Recht und Management
  • DNGPS Working Paper
  • Femina Politica – Zeitschrift für feministische Politikwissenschaft
  • FuG – Zeitschrift für Fußball und Gesellschaft
  • Industrielle Beziehungen. Zeitschrift für Arbeit, Organisation und Management
  • Jahrbuch Terrorismus
  • PCS – Politics, Culture and Socialization (EN)
  • PERIPHERIE – Politik • Ökonomie • Kultur
  • ZPTh – Zeitschrift für Politische Theorie
  • ZRex – Zeitschrift für Rechtsextremismusforschung

▸ Civic Education

  • GWP – Gesellschaft. Wirtschaft. Politik
  • PCS – Politics, Culture and Socialization (EN)
  • Politisches Lernen

▸ Key Competences

  • Exposé – Zeitschrift für wissenschaftliches Schreiben und Publizieren

▸ Social Work

  • Seniorenreport
  • Zeitschrift für erziehungswissenschaftliche Migrationsforschung (ZeM)

▸ Yearbooks

  • Jahrbuch erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung
  • Jahrbuch historie
  • Jahrbuch StadtRegion
  • Jahrbuch Terrorismus

▸ Service

  • Ansprechpartner
  • FAQ
  • Impressum
  • Infoflyer
  • Kontakt
  • Mediadaten
  • Newsletter
Sprache auswählen / Select Language
User
Journal Content

Browse
  • By Issue
  • By Author
  • By Title
  • Other Journals
Home > Archives > Vol. 3, No. 1-2015: Free Contributions

Vol. 3, No. 1-2015: Free Contributions

Open Access Open Access  Restricted Access Subscription or Fee Access

Order print issue | Download issue PDF (Open Access, License: CC BY-NC-ND 3.0)

Table of Contents

Content PDF Open Access
Editorial PDF Open Access

Free Contributions

Learning Environments at Leisure-Time Centres in Sweden: A Comprehensive Survey of Staff Perceptions PDF Open Access
Lena Boström, Assar Hörnell, Marie Frykland
“It’s a puzzle!” Elementary School-Aged Youth Concept-Mapping the Intersections of Community Narratives PDF Open Access
Jesica Siham Fernández, Angela Nguyen, Regina Day Langhout
Researching Extended Schooling Ethnographically – With Danish All-Day Schools as Examples PDF Open Access
Lars Holm
Evaluation of School-Based After-School Programs in Japan: Their Impact on Children’s Everyday Activities and Their Social and Emotional Development PDF Open Access
Fuyuko Kanefuji
Summer Activities and Vocabulary Development: Relationships Across Middle Childhood and Adolescence PDF Open Access
Joshua F. Lawrence, Briana M. Hinga, Joseph L. Mahoney, Deborah Lowe Vandell
Designing “Contexts for Tinkerability” With Undergraduates and Children Within the El Pueblo Mágico Social Design Experiment PDF Open Access
Lisa H. Schwartz, Daniela DiGiacomo, Kris D. Gutiérrez
Children’s Voices in Australian School Age Care: What do They Think About Afterschool Care? PDF Open Access
Kym Simoncini, Jennifer Cartmel, Amy Young

Authors

Authors PDF Open Access
- -

© Verlag Barbara Budrich – Legal information | Data Protection